
Vārdu krājums:
1. Veidojiet savu personīgo vārdu krājuma vārdnīcu:
- Nodarbībās un mājas darbos izraugieties jaunus un noderīgus vārdiņus;
- Ievietojiet vārdiņus kategorijās, piemēram: cilvēku raksturojums, viedokļa formulēšana, ēdiens u.tml.;
- Katrai kategorijai izveidojiet atsevišķu lapu un pievienojiet norādes, kas palīdzēs iegaumēt vārdiņus;
- Bieži ielūkojieties savā vārdnīcā. Kad vārds vai izteiciens labi iegaumēts un kļuvis viegli lietojams, iezīmējiet to citā krāsā. Tādējādi būs novērojams sasniegtais progress.
2. Nepierakstiet tikai atsevišķus vārdiņus, bet gan vārdu savienojumus – lai atcerētos, kā vārdiņi lietojami. Piemēram, nerakstiet: ”mistake”, bet ”make a mistake”. Pievienojiet darbības vārdus, kas lietojami kopā ar lietvārdu. Cits piemērs – nerakstiet: “depend”. Pievienojiet arī prievārdus, kas izmantojami kopā ar darbības vārdu, un pierakstiet visu teikumu: “I depend on my friends for help.”
Runāšana un runas plūdums
3. Pēc nodarbības – pārrunājiet stundas tēmu aptuveni 2 minūtes. Centieties pateikt, cik daudz vien iespējams, izmantojot nodarbībā piedāvāto vārdu krājumu un gramatikas zināšanas. Kad 2 minūtes apritējušas, veltiet vēl 2 minūtes – tai pašai tēmai. Tādējādi runa kļūs plūstošāka, iemantosiet pārliecību par saviem spēkiem, kā arī vieglāk iegaumēsiet jaunos vārdiņus.
Precizitāte
4. Kad 2 minūtes norunātas un vingrinājums izpildīts vienu vai divas reizes, turpiniet runu vēl 2 minūtes un to ierakstiet. Uzmanīgi noklausieties ierakstu, pievēršot uzmanību nodarbībā izzinātajam vārdu krājumam un gramatikai. Pārbaudiet pierakstus un pārdomājiet vārdu un gramatisko formu nozīmi – vai lietojāt tos pareizi?
Rakstīšana
5. Rakstiet teikumus, kas šķiet personīgi nozīmīgi, izmantojot jaunos vārdiņus un gramatiskās formas. Valodas personīgs lietojums palīdzēs to iegaumēt un lietot dabiskā veidā.
6. Rakstu uzdevumos svarīgi identificēt un pielietot pareizo formalitātes līmeni. Vienmēr piefiksējiet, vai izteiciens paredzēts draugiem vai svešiniekiem.
Klausīšanās un lasīšana
7. Centieties iepriekšparedzēt lasāmā vai klausāmā materiāla saturu. Kas jums jau zināms par aplūkojamo tēmu? Ar kādiem vārdiem, idejām vai attieksmi, visticamāk, sastapsieties? Ļaujiet smadzenēm sagatavoties teksta uztveršanai, lai vieglāk saprastu un atšifrētu vēstījuma nozīmi.